2014. július 15., kedd

Az első bútorfestő projektem



Az úgy kezdődött, hogy volt egy IKEA BEKVÄM fellépőm/ülőkém natúr nyír fából. Mivel a konyhaszekrények felső polcai magasan vannak, én meg elég alacsony vagyok, nagy hasznát veszem. Egy darabig maradt nyír, utána lefestettem bézs zománcfestékkel, ugyanolyannal, mint a képen látható ajtófélfánk.

Most viszont, hogy Annie Sloan beköltözött hozzánk, (főleg az én agyamba :)) rájöttem, hogy az a sima bézs felület még rengeteg lehetőséget tartogat, így nekiálltam az Aubusson Blue festékemmel, ami szerintem egyébként egy gyönyörű kék szín.





Kiindulásként itt a bézsre festett fellépő:



Maszkolószalaggal bejelöltem a két szélét, mert azt akartam, hogy legyen kerete:




3 rész kéket 1 rész Old White-tal kevertem össze, így nem lett olyan sötét.




A kikevert színt sima lakkozó ecsettel (nem Annie Sloan ecset) vittem fel a székre, csodálatosan befogta, nem volt büdös, és nem hazudok, kb. 5 perc alatt megszáradt. Mint látjátok bent a konyhában festettem, közben rájöttem, hogy hurrá! így majd télen is festegethetek bent, nem kell az időjárással foglalkozni (már ha lesz még mit lefesteni télre :)



Festés után ez lett a fellépőből. Most fogtam a gumiból készült festőhengeremet, amit kb. 1 éve vettem a régiségvásáron, azóta nézegetem, de eddig nem mertem kezdeni vele semmit. Féltem tőle, na....


Bekentem a festékkel és a szék tetejére és a lábtartóra is festettem vele mintát. Mivel a hengerhez tartozó tartályt/eszközt (nem tudom mi a pontos neve) továbbra sem mertem használni, a hengert simán befestettem a festékes ecsettel. Ennek köszönhetően a hengerelés kezdetekor több festék ragadt a felületre, a végére viszont már sokkal kevesebb. Szóval ezen még dolgozni kell, persze ha használnám a tartályt is, akkor egyenletesen kerülne rá a festék.

 


Első körben ilyen lett a szék, nekem így is tetszett, de mivel eredetileg az volt a célom, hogy több kéket csempésszek a konyhába, így továbbmentem. Meg persze nagyon nehéz volt letenni az ecsetet... :)

És tádám... ilyen lett az új fellépőnk. Még le szeretném kenni wax-szal, de egyelőre az nincs nekem, szóval most egy darabig így marad.

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése